loading...
pelak21
سبا شکوری بازدید : 103 شنبه 10 مهر 1395 نظرات (0)


آشنایی با قانون تملک آپارتمانها :

 " قانون تملک آپارتمانها " قانونی که برای تضمین آرامش و تنظیم روابط ساختمانی ساکنین آپارتمانها در سال ۱۳۴۳ تصویب شد وسپس در سال ۱۳۶۷

بعضی ازمواد آن اصلاح گردیده است . این قانون با اصلاحات و الحاقات آن شامل ۱۵ ماده می باشد . و محتوای کامل آن در بخش پایانی کتاب بعنوان ضمیمه یک آمده است . بطور خلاصه قانون تملک آپارتمانها پاسخگوی ساکنین و مالکین آپارتمانها در ارتباط با مالکیت و حقوق وتکالیف مرتب ط با این موضوع و چگونگی اداره آپارتمان و نحوة همکاری برای این امر می باشد.

آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها :

برای درک درست و اجرای صحیح قانون ، آیین نامه اجرایی وجود دارد و آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها ، ضمن آنکه کلیه مواد مندرج در قانون تملک آپارتمانها را توضیح می دهد چگونگی اجرای آنها را نیز مشخص می نماید تا از بروز اختلاف از نظر محتوایی و یا از نظر اجرایی جلوگیری شود .

متن کامل آیین نامه اجرایی در بخش چهارم کناب بعنوان ضمیمه شماره دو درج گردیده است که شامل ۲۷ ماده و ۷ تبصره می باشد .

مالکیت در هر واحد از آپارتمان بر اساس ماده یک قانون تملک آپارتمانها مالکیت در هر واحد از آپارتمان شامل دوقسمت است مالکیت در قسمت اختصاصی و مالکیت در قسمت مشترک ، یعنی اینکه مالک هر واحد علاوه بر مالکیت بر واحد اختصاصی خود به نسبت ، مالک قسمتهای مشترک ساختمان نیز می باشد و در نتیجه دارای حقوق و وظایفی برای استفاده و نگهداری از آنها است .

قسمتهای اختصاصی :

طبق ماده دو قانون تملک آپارتمانها ، قسمتهایی از آپارتمان که مشخصات کامل آن از لحاظ حدود، طبقه،شماره، مساحت قسمت های وابسته، ارزش و غیره د ر سند قید شده است و برای استفاده انحصاری مالکتخصیص یافته ، قسمت اختصاصی نامیده می باشد .

قسمتهای مشترک :

در ماده دو قانون تملک آپارتمانها ذکر شده است که بجز قسمتهایی که در اسناد مالکیت اختصاصی یک یا چند نفراز مالکین نوشته شده است و یا اینکه طبق عرف و عادت محل آن قسمت متعلق به واحدی خاص باشد همه قسمت های یک آپارتمان جزو قسمت های مشترک است.

قسمت های مشترک آپارتمان بخش هایی از آن است که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم مورد استفاده تمام ساکنین می باشد و نمی توان حق انحصاری برای آنها قائل شد. به عبارت دیگر حق است فاده از این قسمت ها منحصر به یک یا چند واحد مخصوص نیست و به کلیه ساکنین به نسبت قسمت اختصاصی آنها تعلق می گیرد

قسمتهای مشترک آپارتمان با ذکر نام آنها :

برای آنکه بدانیم چه قسمتهایی از آپارتمان مشترک است و اختلافی در تعیین این قسمتها بوجود نیاید از ماده ٤ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها استفاده می کنیم طبق این ماده قسمت های مشترک عبارتند از :

الف) زمین زیر بنا خواه متصل به بنا باشد یا بنا به وسیله پایه روی آن قرار گرفته باشد .

ب) _ تأسیسات قسمت های مشترک از قبیل چاه آب و پمپ، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، رخت شویخانه، تابلوهای برق، کنتورها، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان ، ا تاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع باشد، دستگاه آسانسور و محل آن، چاه های فاضلاب، لوله ها از قبیل : (لوله های فاضلاب، آب، برق، تلفن، حرارت

مرکزی، تهویة مطبوع، گاز، نفت، هواکش ها، لوله های بخاری) گذرگا ههای زباله و محل جمع آوری آن و غیره.

پ) اسکلت ساختمان.

ت) درها، پنجره ها، راهروها، پله ها و پاگردها که در خارج از قسمت های اختصاصی قرار گرفته اند .

ث) تاسیسات مربوط به راه پله از قبیل وسایل تأمین کننده روشنایی، تلفن و وسایل اخبار و همچنین تأسیسات مربوط به آنها، به استثنای تلفن اختصاصی، شیرهای آتش نشانی ، آسانسور و محل آن ،محل اختتام پله و ورود به بام و پله های ایمنی.

ج- بام و کلیه تأسیساتی که برای استفاده عموم شرکا و یا حفظ بنا در آن احداث گردیده است.

ح- نمای خارجی ساختمان.

خ- محوطه سا ختمان، باغ ها و پارکها که جنبه عمومی دارد و در سند اختصاصی ثبت نشده است .

موارد فوق قسمت های مشترک آپارتمان است که در مالکیت مشاع تمام شرکای ملک است، هر چند که در قسمت اختصاصی واقع شده یا از آن قسمتها عبور کند. همه مالکین یا استفاده کنندگانی که نماینده مالک هستند مانند مستأجرین حق استفاده از این قسمت ها را دارا هستند و هیچ کس نمی تواند ازاستفاده آنها تا حدی که ضرری به استفاده دیگران وارد نیاورد، ممانعت نماید.گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیای دیگر و همچنین نگاهداری حیوانات در قسمت های مشترک ممنوع است، مگر د ر صورت جلب رضایت تمامی مالکین.

مجمع عمومی :

بعد از آشنایی با قانون و اطلاع از وظایف خود نسبت به نگهداری از قسمتهای مشترک ساختمان ، حال باید برای سامان دادن به امور آپارتمان با سایر مالکین یا نمایندگان قانونی آنها دور هم جمع شوید و در مورد اداره درست ساختمان چاره اندیشی کنید. از نظر قانون ، جلسه ای که مالکان یا نمایندگان آنها برای اداره آپارتمان

تشکیل می دهند مجمع عمومی نامیده می شود.

براساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی اگر تعداد مالکین از سه نفر بیشتر باشد مجمع عمومی باید تشکیل شود و طبق ماده ۷ آیین نامه اجرایی مجمع عمومی مالکین باید حداقل یک بار در سال تشکیل شود.

معرفی نماینده مالک برای شرکت در جلسه مجمع عمومی در جلسه مجمع عمومی معمولا" باید مالکین آپارتمانها شرکت کنند اما مالک می تواند به جای خود نماینده

ای معرفی کند .و در صورتی که چند نفر مالک یک قسمت اختصاصی باشند باید طبق ماده ٧ قانون تملک آپارتمانها از طرف خود یک نفر را برای شرکت در مجمع عمومی انتخاب و معرفی نمایند .

کسی که به عنوان نمایندة یکی از مالکین تعیین شده است باید قبل از تشکیل جلسة مجمع عمومی بر اساس ماده ٩ آیین نامه اجرایی قانون وکالتنامة معتبر خود را ارائه نماید.

شرایط رسمیت مجمع عمومی

برای اینکه جلسه مجمع عمومی رسمیت داشته باشد و تصمیمات آن قابل اجرا باشد،براساس ماده ٨ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها باید مالکینی که بیش از نصف مساحت کل قسمت های اختصاصی را در اختیار دارند یا نمایندگان آنها، در آن حضور داشته باشند.

اما اگر برخی از مالکین به این گونه جلسات بی توجه هستند و در آن شرکت نمی کنند، طبق قانون باید به ترتیب زیر اقدام شود : اگر در اولین جلسه اکثریت مالکین حاضر نشدند ، جلسه دوم را پانزده روز بعد برگزار نموده و مجددًا از همه آنها برای شرکت در آن دعوت کنید .اگر در جلسه دوم هم تعداد کافی حاصل نشد با دعوت مجدد جلسه سوم را پانزده روز بعد برگزار کنید.

طبق تبصره ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها این جلسه با هر تعداد از حاضرین ، رسمیت خواهد داشت و تصمیمات آن برای افراد غایب هم تعهد ایجاد می کند.

ثبت و نگهداری تصمیمات مجمع عمومی :

برای اینکه تصمیمات مجمع قابل استناد و اثبات و معتبر باشد طبق ماده ١٢ آیین نامه اجرایی کلیه تصمیمات آن باید در صورت جلسه نوشته و ثبت گردد و به وسیلة مدیر یا مدیران نگهداری شود.بر اساس تبصره ماده ١٢ آیین نامه اجرایی، تصمیمات متخذة مجمع باید ظرف ده روز به وسیلة مدیر یا مدیران به مالکین غایب اطلاع داده شود.

الزامی بودن رعایت تصمیمات مجمع عمومی :

طبق ماده ١٣ آیین نامه اجرایی و به استناد م ادة ٦ قانون تمل ک آپارتمانها ، تصمیمات مجمع عمومی برای کلیة مالکین الزام آور است . بنابراین مالکین باید ضمن معتبر شمردن تصمیمات اخذ شده ، آن را رعایت نمایند.

وظایف و اختیارات مجمع عمومی : 

برای آنکه از حدود اختیارات و وظایف قانونی مجمع عمومی آگاه شویم به ماده ١١ آیین نامه اجرایی قانون مراجعه می کنیم که به استناد آن ، مجمع عمومی دارای وظایف و اختیارات زیر می باشد:

الف _ تعیین رئیس مجمع عمومی.

ب _ انتخاب مدیر یا مدیران و رسیدگی اعمال آنها.

پ _ اتخاذ تصمیم نسبت به ادارة امور ساختمان.

ت _ تصویب گزارش مربوط به درآمد و هزینه های سالانه.

ث _ اتخاذ تصمیم در ایجاد اندوخته برای امور مربوط به حفظ و نگهداری و تعمیر بنا.

ج _ تفویض اختیار به مدیر یا مدیران به منظور انعقاد قراردادهای لازم برای اداره ساختمان .

انتخاب رئیس مجمع عمومی و مدیر یا مدیران ساختمان : 

بر اساس ماده ٧ آیین نامه اجرای ی قانون در اولین جلسة رسمی مجمع عمومی ابتداء رئیس مجمع عمومی تعیین خواهد شد و سپس در همان جلسه مدیر یا مدیرانی از بین مالکین و یا اشخاص دیگر انتخاب میشوند.

تعداد و مدت ماموریت مدیریا مدیران آپارتمان :

به استناد ماده ١٥ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها ، تعداد مدیران باید فرد باشد و مدت مأموریت مدیر یا مدیران دو سال است ولی مجمع عمومی می تواند این مدت را اضافه کند و انتخاب مجدد مدیر یا مدیران بلامانع خواهد بود.

انتخاب یک نفر به عنوان خزانه دار :

طبق ماده ١٨ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها ، مجمع عمومی باید یک نفر از مدیران را به عنوان خزانه دار تعیین نماید، خزانه دار دفتر ثبت درآمد و هزینه خواهد داشت که به پیوست قبوض و اسناد مربوط برای تصویب ترازنامه به مجمع عمومی تسلیم و ارائه خواهد داد.

انتخاب جانشین مدیران ساختمان :

بر اساس ماده ١٦ آیین ن امه اجرایی قانون ، در صورت استعفاء، فوت، عزل و یا حجر مدیر یا مدیران قبل از انقضاء مدت، مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب جانشین تشکیل خواهد شد.

طبق تبصره یک الحاقی ماده ١٦ آیین نامه اجرایی قانون ، در صورتی که سه نفر یا بیشتر از اعضای هیأت مدیره به جهات فوق از هیأت مدیره خارج شوند مجمع عمومی فوق العاده باید به منظور تجدید انتخاب هیأت مدیره تشکیل گردد.

زمان تشکیل مجمع عمومی :

براساس ماده ٦ آیین نامه اجرایی قانون ، زمان تشکیل مجمع عمومی مالکین اعم از عادی یا فوق العاده در مواردی که توافق نامه ای بین مال کین تنظیم نشده است به موجب اکثریت مطلق آرای مالکینی خواهد بود که بیش از نصف مساحت تمام قسمت های اختصاصی را مالک باشند و در صورت عدم حصول اکثریت مزبور، زمان

تشکیل مجمع عمومی با تصمیم حداقل سه نفر از مالکین تعیین خواهد شد.

اختیارات و وظایف مدیر یا مدیران ساختمان : 

دراین قسمت به ذکر اختیارات و وظایف مدیر و یا مدیران ساختمان ، با استناد به مواد آیین نامه اجرایی میپردازیم.

١- مدیر یا مدیران مسئول حفظ و ادارة ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی می باشند ( ماده ١٤ آیین نامه اجرایی)

٢- مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند.( ماده ٢٠ آیین نامه اجرایی )

سهم هر شریک از حق بیمه با توجه به ماده ٤ قانون به وسیلة مدیر تعیین و از شرکاء اخذ و به بیمه گر پرداخت خواهد شد.

٣- مدیر یا مدیران مکلفند میزان هزینه های مستمر و مخارج مت علق به هر شریک و نحوة پرداخت آن را قبل یا بعد از پرداخت هزینه و به وسیلة نامه سفارشی به نشانی قسمت اختصاصی یا نشانی تعیین شده از طرف شریک به او اعلام نمایند.( ماده ٢١ آیین نامه اجرایی )

براساس تبصره ماده ٦ قانون ، نشانی مالکین برای ارسال کلیه دعوت نامه ها و اعلام تصمیمات مذکور در این قانون همان محل اختصاصی آنها در ساختمان است مگر اینکه نشانی دیگری را در همان شهر برای این امر تعیین کرده باشند.

آپارتمان داشته باشند مدیر یا «١٠» ٤- در کلیه ساختمان های مشمول قانون تملک آپارتمان ها که بیش از ده مدیران مکلفند بر ای حفظ و نگهداری و همچنین تنظیف قسمت های مشترک و انجام سایر امور مورد نیاز بنا،دربانی استخدام نمایند.( ماده ٢٢ آیین نامه اجرایی )

٥- مدیر یا مدیران به ترتیبی که مجمع عمومی تصویب می کند می توانند به منظور تأمین هزینه های ضروری وفوری وجوهی به عنوان تنخواه گردان ازمالکین دریافت دارند.( ماده ٢٧ آیین نامه اجرایی )

٦- تصمیمات مدیران با اکثریت آراء معتبر است .( ماده ١٧ آیین نامه اجرایی )

٧- مدیر یا مدیران، امین مالکین بوده و نمی توانند فرد دیگر را به جای خود انتخاب نمایند .( ماده ١٩ آیین نامه اجرایی )


هزینه های مشترک آپارتمان :

براساس ماده ٢٥ آیین نامه اجرایی ، هزینه های مشترک شامل دو قسمت می باشد یک قسمت از هزینه ها مربوط است به استفاده ، حفظ و نگهداری ساختمان و تاسیسات و تجهیزات مربوط به آن .

قسمت دوم هزینه ها شامل هزینه های اداری و حق الزحمه مدیر یا مدیران است که برای قدردانی از زحمات و تشویق کسانی که مسئولیت اداره ساختمان برعهده آنها قرار می گیرد پیش بینی شده است .

روش محاسبه هزینه های مشترک :

طبق ماده ٢٣ اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون ، مالکین ساختما ن موظفند در پرداخت هزینه های مستمر و هزینه هایی که برای حفظ و نگاهداری قسمت های مشترک بنا مصرف می شود طبق مقررات زیر مشارکت نمایند:

در صورتی که مالکین ترتیب دیگری برای پرداخت هزینه های مشترک پیش بینی نکرده باشند سهم هر یک از مالکین یا استفاده کنندگان از هزینه های مشترک آن قسمت که ارتباط ب ا مساحت زیر بنای قسمت اختصاصی دارد از قبیل آب، گازوئیل و آاسفالت پش تبام و غیره با رعایت ترتیب مقرر در ماده ٤ قانون تملک آپارتما ن ها به نسبت قسمت اختصاصی به مجموع مساحت های اختصاصی تمام ساختمان محاسبه می شود.

و سایر مخارج که ارتباطی به میزان مساحت زیر بنا ندارد از قبیل هزینه های مربوط به سرایدار، نگهبان، متصدی آسانسور، هزینه نگاهداری تأسیسات، باغبان، تزئینات قسمت های مشترک و غیره به طور مساوی بین مالکین یا استفاده کنندگان تقسیم می گردد، تعیین سهم هر یک از مالکین یا استفاده کنندگان با مدیر یا مدیران

میباشد.

بر اساس تبصره ماده ٢٣ آیین نامه اجرایی قانون ،چنانچه به موجب اجاره نامه یا قرارداد خصوصی پرداخت هزینه های مشترک به عهدة مالک باشد و مالک از پرداخت آن استنکاف نماید . مستأجر می تواند از محل مالالاجاره هزینه های مزبور را پرداخت کند و در صورتی که پرداخت هزی نه های جاری مشترک به عهدة استفاده کننده باشد و از پرداخت استنکاف کند مدیر یا مدیران می توانند علاوه بر مراجعه به استفاده کننده به مالک اصلی نیز مراجعه نمایند.

الزامی بودن پرداخت هزینه های مشترک :

براساس ماده ٤ قانون تملک آپارتمانها ، پرداخت هزین ه های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است.حتی اگر یکی از ساکنین از برخی از قسمت های مشترک استفاده نمی کند باز هم باید هزینه های مربوط به آن قسمت را بپردازد.

بنابراین اعتراض طبقه همکف مبنی بر اینکه با توجه به عدم استفاده از آسانسور ، شارژ آن و یا هزینه تعمیر آن از او هم مطالبه می شود، قابل پذیرش نیست. زیرا آسانسور جزو قسمت های مشترک آپارتمان است و هزینه های آن متوجه همه ساکنین است ولو اینکه هرگز از آن قسمت مشترک استفاده ای نکنند.

اعتراض به میزان سهم خود از هزینه های مشترک :

هر یک از مالکین که در مورد سهمیه یا میزان هزینة مربوط به سهم خود معترض باشد می تواند به مدیر مراجعه و تقاضای رسیدگی نسبت به موضوع را بنماید، در صورت عدم رسیدگی یا رد اعتراض، مالک می تواند به مراجع صلاحیت دار قضایی مراجعه کند. .(طبق ماده ٢٤ اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون )

امتناع مالک یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک طبق ماده ١٠ مکرر قانون تملک آپارتمانها در صورت ی که مالک یا استفاده کننده سهم خود از هزینه های مشترک را نپردازد ، از طرف مدیر یا هیأت مدیران به وسیلة اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه میشود.

هرگاه مالک یا استفاده کننده ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیأت مدیران می توانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ _ تهویة مطبوع _ آب گرم _ برق _ گاز و غیره به او خوددداری کنند . و در صورتی که مالک و یا استفاده کننده همچنان اقدام

به تصفیة حساب ننماید ادارة ثبت محل وقوع آپاراتمان به تقاضای مدیر یا هیأت مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجرائیه صادر خواهد کرد عملیات اجرایی وفق مقررات اجرای اسناد رسمی صورت خواهد گرفت و در هر حال مدیر یا هیأت مدیران موظف می باشند که به محض وصول وجوه مورد مطالبه با ارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک فورًا اقدام نمایند.

طبق تبصره یک قانون ١٠ مکرر در صورتی که عدم ارائه خدمات مشترک ممکن یا مؤثر نباشد ، مدیر یامدیران مجموعه میتوانند به مراجع قضایی شکایت کنند،

دادگاه ها موظفند این گونه شکایت را خارج از نوبت رسیدگی و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به مجموعه ارائه م یشود محروم کنند و تا دو برابر مبلغ بدهی به نفع مجموعه جریمه نمایند.

استفاده مجدد از خدمات موکول به پرداخت هزینه های معوق واحد مربوطه بر اساس گواهی مدیر یا مدیران و یا به حکم دادگاه و نیز هزینه مربوط به استفاده مجدد خواهد بود.

مدارک لازم جهت صدور اجرائیه دادگاه : 

مدارکی برای صدور اجرائیه باید ارائه گردد عبارتند از:

١- رونوشت ثبت سمت مدیر یا هیأت مدیران

٢- صورت ریز سهم مالک یا استفاده کننده از هزینه های مشترک

٣- رونوشت اظهارنامة ابلاغ شده به مالک یا استفاده کننده

٤- تقاضا نامة صدور اجرائیه

پرداخت جریمه : 

در صورتی که مالک یا استفاده کننده مجددًا و مکررًا در دادگاه محکوم به پرداخت هزینه های مشترک گر دد

علاوه بر سایر پرداختی های مکلف به پرداخت مبلغی معادل مبلغ محکوم بها به عنوان جریمه می باشد . ( طبقتبصره ٤ ماده ١٠ مکرر قانون)

تسویه حساب هزینه های مشترک :

دفاتر اسناد رسمی موظف می باشند در هنگام تنظیم هر نوع سند انتقال، اجاره، رهن، صلح، هبه و غیره گواهی مربوط به تسویه حساب هزینه های مشترک را که به تأیید مدیر یا مدیران ساختمان رسیده باشد از مالک یا قائم مقام او مطالبه نمایند و یا با موافقت مدیر یا مدیران تعهد منتقل الیه را به پرداخت بدهی های معوق مالک نسبت به هزینه های موضوع این قانون در سند تنظیمی قید نمایند.( طبق ماده ١٢ قانون تملک آپارتمانها)

رعایت برخی از نکات مهم : 

اگر روابط ما با دیگران فقط بر اساس حقوق و قوانین باشد به نتیجه مورد نظر نمی رسیم در زندگی علاوه بر حق به مراعات و گذشت نیز نیاز داریم گاهی باید برای رعایت دیگران از بعضی از حقوق خود بگذریم تا به چیز با ارزش تری مثل همزیستی با محبت و مسالمت آمیز برسیم و با ایجاد محیط صمیمی ، همسایه های خوبی برای یکدیگر شویم و از مزایا و فوائد آن نیز استفاده نماییم

شرط همسایه خوب بودن آن است که برای رعایت هر چیزی که باعث آسودگی و آرامش در آپارتمان می شود ابتدا خودمان پیش قدم باشیم و آن را از انجام دهیم و سپس از دیگران هم توقع چنین کاری را داشته باشیم

بعنوان مثال اگر دوست نداریم که همسایه ما با صدای بلند از رادیو و تلویزیون خود استفاده نماید ابتدا خودمان مراعات کنیم و سپس از دیگران توقع رعایت آن را داشته باشیم .

حال نکاتی را یادآوری می کنیم که شاید برای خوانندگان محترم بسیار ساده و بدیهی به نظر برسد ولی مطمئنا " رعایت آن برای برقراری نظم و آرامش در آپارتمان بسیار لازم و ضروری خواهد بود و همکنون بی توجهی بعضی از ساکنین به این موارد موجب سلب آرامش و آسایش دیگران شده است و به امید آنکه با همکاری همه شما عزیزان ، از تکرار موارد مشابه جلوگیری نماییم .

دقت در باز و بستن دربهای اصلی و دربهای واحدها به هنگام ورود و خروج : 

ساکنین محترم به هنگام ورود و خروج از آپارتمان در تمامی اوقات شبانه روز سعی کنند تا جایی که ممکن است ازمحکم بستن دربها و ایجاد صدای ناشی از آن خودداری نمایند زیرا با توجه به نزدیک هم قرار گرفتن دربهای ورودی واحدهای آپارتمانی و همچنین فلزی بودن دربهای اصلی آپارتمان و پارکینگ ، در صورت

عدم رعایت آن علاوه بر آسیب رساندن به دربها که منجر به پرداخت خسارت برای تعمیرات بعدی می شود موجب سرو صدا و سلب آسایش دیگران هم هست .

حفظ امنیت آپارتمان و جلوگیری از ورود افراد ناشناس : 

یکی از مواردی که منجر به نا امنی و گاهی سرقت از انباری های منا زل آپارتمانی می شود سهل انگاری برخی از ساکنین در بازگذاشتن درب اصلی و پارکینگ آپارتمان می باشد لطفا " بعد از ورود و یا خروج حتما" از بستن دربها مطمئن شوید . زیرا در غیر اینصورت افراد شرور از سهل انگاری شما سوء استفاده نموده وموجب وارد شدن خسارت به شما یا دیگران می شوند 


وب سایت : 
www.pelak21.com
تلفن مرکز پشتیبانی : 02142084321
ایمیل : 
info@pelak21.com
تلگرام پشتیبانی : 
telegram.me/pelak21support
کانال تلگرام : 
ltelegram.me/pelak21officia

   

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 181
  • بازدید سال : 734
  • بازدید کلی : 7,695