loading...
pelak21
سبا شکوری بازدید : 35 یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 نظرات (0)




همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، رویداد فین استارز 2017 با همکاری سازمان فرابورس رونمایی شد و استارتاپ های مالی تحت نظارت فرابورس در این نمایشگاه حضور داشتند .
فناوریهای مالی معادل y Financial technolog یا FinTech به شرکت هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش میکنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.
شرکتهای فعال در زمینه فناوری های مالی عموما استارتآپهایی هستند که تلاش دارند خودشان را در سیستمهای مالی جا بیندازند و شرکتهای سنتی را به چالش بکشند . زمینه های فعالیت بیشتر استارتاپ ها را بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی، آی تی، آی سی تی، پزشکی و مخابرات تشکیل داده بود و عمده استارتاپ ها در این حوزه ها فعالیت داشتند.

سامانه آنلاین پلاک 21 نیز در این راستا به عنوان استارتاپ برگزیده در این نمایشگاه شرکت نمود.




از نکات قابل ذکر این نمایشگاه بازدید افراد مهم در زمینه های بانکی، بورس، IT و ... بود که از میان آن ها حضور جناب آقای امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران شایان توجه بود.
مدیرعامل فرابورس ایران ضمن حضور در این نمایشگاه هدف از برگزاری دومین رویداد فیناستارز در بازار سرمایه را حمایت از استارتاپهای مالی از طریق سرمایهگذاری در آنها مطرح و تاکید کرد: نیابد از حوزه نوآوریهای مالی غافل شویم؛ چرا که لزوم به کارگیری جدیدترین تکنولوژیها در این حوزه بیش از پیش احساس میشود به گفته ایشان، استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط خلاق و نوآور می توانند بسیاری از بیماری ها را با طرح های نوآورانه خود ریشه کن کنند و اگر در این حوزه، تامین مالی خوبی صورت بگیرد، این نمونه ها به آسانی قابل تجاری شدن است .
نمایشگاه بورس، بانک و بیمه محلی مناسب برای اجتماع تمام نهادهای مالی و شرکت های بورسی است و امکان تعامل و ارتباط بیشتر میان شرکت های پذیرفته شده در بورس را مهیا می کند . مردم با برگزاری نمایشگاه هایی منظم، از آخرین رویدادها و دستاوردهای صنعت خود با خبر می شوند؛ بازارهای پولی و مالی نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند . برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند به محلی برای جذب مشتریان جدید توسط ارکان درگیر در بازار هدف و بانکها(، مکانی برای معرفی رخدادها و نوآوری های جدید بازار مالی، » بورس و بیمه « )کارگزاران در حوزه محلی برای برگزاری گردهمایی ها و مشورت های تخصصی، جایی برای عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص تبدیل شود .

اختتامیه:

همانند اغلب رویدادهای برگزار شده آیین اختتامیه با معرفی استارت آپ های برتر آغاز گردید که با اعلام نتایج ، نهایی، تیمهای استارتاپی مانیار، کوانت کن و داروک به ترتیب رتبههای اول تا سوم و جوایز نقدی میلیون تومانی را به دست آوردند
در آیین اختتامیه فیناستارز، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه طی چند سال اخیر اقدامات متعددی در حوزههای دانشبنیان انجام شده، گفت: فیناستارز 2017 با رویکردی متفاوتتر از فین استارز سال گذشته برگزار شد و از آنجا که با استقبال زیادی از سوی استارتاپها برای حضور در این رویداد بزرگ مواجه شدیم، بنا داریم دبیرخانه رویداد فیناستارز را به صورت دائمی فعال کنیم تا در فاصله زمانی رویداد امسال تا سال آینده و برگزاری فیناستارز 2017 اقدامات متعددی برای پرورش آن صورت گیردوی در خصوص هدف اصلی این گردهمایی بزرگ گفت: هدف ما در مجموعه فرابورس این است که بستری با
همکاری سازمان بورس ایجاد شود تا در طول سال این رویداد به صورت مجازی برگزار شده و سالی یکبار نیز به صورت واقعی در قالب این گردهمایی بزرگ شاهد حضور گروههای استارتاپی باشیم تا طراحان ایدههای نوآورانه برای معرفی طرحهای خود تا برگزاری رویداد فیناستارز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انتظار نکشند . وی تمایل خود را برای دریافت تمامی پیشنهادها در حوزه برگزاری رویداد فیناستارز در بخشهای مختلف ازجمله کارگاهها، پنلهای آموزشی، مسابقه استارتاپی، نحوه داوریها و ارائه های انجام شده اعلام و آماری از تعداد شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ حوزه مالی ارائه کرد: در سال جاری 70 تیم استارتاپی ثبت نام کرده و از میان آنها 50 استارتاپ که در حوزه بورس، بانک و بیمه ادعای طرحها نوآورانه داشتند در این نمایشگاه حضوریافتند .
وی گفت: همچنین در رویداد فیناستارز 2017 شاهد حضور 24 منتور و مربی بودیم که 20 تن از اینها مورد تایید قرار گرفتند و 18 مجموعه از میان 22 مجموعه سرمایهگذار نیز تاییدیه حضور دریافت کردند

فین استارز 2017 ابعاد گسترده تری داشت

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آیین اختتامیه فین استارز از رشد و توسعه فضای فناورانه در کشور سخن گفت و اظهار داشت: سال به سال فضای فناورانه در کشور توسعه مییابد و رویداد فین استارز 2017 نسبت به گذشته ابعاد گستردهتری داشت . دلیری از نگاه ویژهای که سازمان بورس و فرابورس ایران به حوزه فناوریهای نوین و ایدههای خلاقانه دارند قدردانی کرد و اختصاص یک سالن ویژه استارتاپها و رویداد فین استارز را یک نکته مثبت و حائز اهمیت برشمرد و افزود: اختصاص یک سالن به استارتاپها یک کار نوآورانه و استارتاپی بود که قطعا در ارتقا و برقراری ارتباط بین سرمایهگذاران و مخترعان اثرگذار است

وی با بیان اینکه بحث حمایت از حوزههای دانشبنیان و فناوریهای نوین چند سالی است در حال رشد و توسعه در کشور است، افزود: خوشبختانه شرایط و بستری برای فعالیتهای نوآورانه ایجاد شده که این بسترفضای متفاوتی را در سایر نهادهای دولتی نیز برای ورود به این حوزه به وجود آورده است
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 شتابدهنده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعدادحدود 20 تا 30 شتابدهنده فعال و قدرتمند در کشور فعال هستند که حضور آنها منجر به فعالیتی میشود که میتواند در تولید و اقتصاد ما اثرگذار باشد .

دولت چتر حمایت از حوزه دانشبنیان ایجاد کند

به گفته دلیری، دولت بایستی چتر حمایتی خود را برای ورود به حوزه دانشبنیان ایجاد کند تا امکان توسعه و سرمایه گذاری در آن ایجاد شود . وی ظهور و فعالیت تعداد زیادی طرح استارتاپی، شتابدهندهها و صندوقهای سرمایهگذاری را عامل اصلی احساس نیازی دانست که در کشور به طرحهای نوآورانه ایجاد شده است . دلیری همچنین در خصوص کیفیت طرحهای ارائه شده توسط گروههای استارتاپی در نمایشگاه امسال گفت:
این طرحها از ویژگیهای خاصی برخوردار بودند و حضور آنها میتواند تحولی در حوزه فناوریهای نوین به همراه داشته باشد . وی در بخش دیگری از احساس مسئولیت در مقابل استارتاپها و نوآوران این حوزه سخن گفت و اظهار داشت:
با احساس مسئولیتی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، پشتیبان استارتاپها خواهیم بود و به کسی اجازه نمیدهیم طرحهای نوآوران و مخترعان را متوقف کند . دلیری در خاتمه سخنان خود از تدوین نظام مالی جدیدی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و تاکید کرد: این برنامه برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده تا با مصوبه دولت و ابلاغ و اجرای دستورالعملهای آن، چتر حمایتی کاملی در این نظام مالی داشته باشیم . به گفته دلیری به ثمر نشستن این اقدامات فعالیت استارتاپها را میطلبد تا اقتصاد کشور را متحول کنند.

در پایان عکس دسته جمعی حاضران در این رویداد حسن ختام 2 روز تلاش بی وقفه در نمایشگاه بود.

🏠 www.pelak21.com
☎️📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱
✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 720
  • بازدید کلی : 7,681