loading...
pelak21
سبا شکوری بازدید : 55 چهارشنبه 10 آبان 1396 نظرات (0)

 

 


سومین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE2017)  با حضور 164 بانک - شرکت شتابدهی و استارت آپ در تاریخ 2 تا 4 آبان 1396 درمجتمع نمایشگاهی شهرداری بوستان گفتگو برگزار شد.

حضور کارآفرینان استارت آپی در حوزه ی مالی (Fintech)  فرصت بزرگی برای ارتباطات موثر با افراد و شرکت های صاحب نام در حوزه ی بانکداری و مالی داخلی و خارجی بود.


 


سامانه ی پلاک 21 نیز مانند گذشته در راستای معرفی -  بهبود عملکرد و گسترش خدمات خود از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را نمود.


 

 

از مزیت های این نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

- مورد تایید دولت جمهوری اسلامی ایران
- مورد حمایت نظام بانکی ایران
- مورد حمایت صاحبان کسب و کار و صنایع مالی و بانکی
- فراهم‌کننده تعامل مستقیم بانکداران، شرکت‌ها، متخصصان و صاحبان کسب و کار
- برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای جانبی متعدد
- معرفی محصولات، ایده‌ها و راه حل‌های نو در نمایشگاه
- معرفی بازار بزرگ ایران و فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری
- گسترش حضور بانک‌ها و شرکت‌های غیر ایرانی در نمایشگاه

 

تعداد بازدیدکنندگان ITE2017 نزدیک به 5000 نفر تخمین زده شده است که به

-         مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران بخش‌های مختلف بانک ها

-         نمایندگان مجلس شورای اسلامی

-          نمایندگان بانک‌ها و شرکت‌های خارجی
- متخصصان، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان به Fintechو... می توان اشاره کرد.


 

 

مراسم اختتامیه این نمایشگاه  با حضور مقامات دولتی و فعالان حوزه بانکداری کشور برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم، محمد ابراهیم مقدم مدیر عامل بانک تجارت ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه  ابراز امیدواری کرد که با مسیری که شرکت‌های فین‌تک و استارت‌آپ‌ها‌ طی می‌کنند بی‌شک آینده‌ای روشن در انتظار این حوزه است.

مدیرعامل فابا در این مراسم گفت: استقبال مردم از نمایشگاه خلق یک رویداد بود و به هیچ وجه احساس خستگی نمی‌کنیم و شاد و پرشور برای( ITE 2018 ) آماده می‌شویم

.

 


www.pelak21.com
02142084321
info@pelak21.com

 

سبا شکوری بازدید : 55 دوشنبه 22 خرداد 1396 نظرات (0)

 

 

 

 
   


ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس (INOTEX 2017) به همت پارک فناوری پردیس از دوم تا پنجم خرداد ماه امسال میزبان بیش 300 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بود.

در این رویداد که با هدف تعریف همکاری‌های بین‌المللی فناوری ‌و ارتقای توان فناورانه شرکت‌های ایرانی و با پشتیبانی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار گردید، جمع کثیری از صاحبان فناوری، صنعتگران، دانشمندان و بازرگانان داخلی و خارجی حضور داشتند.

سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس درخصوص فعالیت‌های این مرکز در نمایشگاه گفت: در جریان نمایشگاه اینوتکس 2017 ما یک رویداد و دو پاویون اختصاصی را اجرا نمودیم.

وی در خصوص رویداد مربوطه اظهار کرد: "رویداد کارآفرینی" که یک رویداد ترویجی با رویکرد آموزشی است، قصد دارد تا تیم‌ها و افراد علاقه‌مند به فرایند کارآفرینی را آموزش دهد تا بتوانند اطلاعات لازم در فرایند ایده تا عمل و کارآفرینی را کسب کنند.

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس در ادامه به تشریح دو پاویون اختصاصی پرداخت و گفت: "پاویون شتاب دهنده‌ها" و "پاویون استارتاپ‌ها" هم در جریان نمایشگاه مستقر شدند و این فرصت را داشتند تا  در طول چهار روز نمایشگاه، خود را به شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذران معرفی کنند.

 

در جریان این رویداد بیش از 30 نفر از علاقه‌مندان صاحب ایده که قبلا ثبت‌نام کرده‌ بودند، در فضایی اختصاصی مستقر شدند تا  با اشتراک‌گذاری ایده‌های خود مهارت‌های کارآفرینی را بیاموزند و به پیشبرد و اجرایی شدن ایده‌های هم کمک کنند.

البته در این رویداد اساتید و مربیان هم برای ارائه مشاوره و آموزش حضور داشتند و در نهایت سه تیم برتر ارزیابی، شناسایی و معرفی شدند.

در بخش شتاب‌دهنده‌ها 10 شتاب‌دهنده فعال و موفق کشور در کنار یکدیگر معرفی شدند تا صاحبان ایده بتوانند خدمات و حمایت‌های آن ها را مقایسه کرده و در آینده استارتاپ‌های خود را به کمک یکی از آن‌ها آغاز کنند، همچنین بیش از 40 استارتاپ که اغلب ایده‌هایشان به مرحله اجرایی رسیده، در پاویون اختصاصی استارتاپ‌ها حضور داشتند تا ضمن معرفی خود به جامعه هدف، بتوانند از جلسات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

 

 

اهداف نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری تهران 2017:

 

·         توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی

رشد فناوری و توسعه كاربرد آن در برخی از كشورها، بیشتر و در برخی دیگر كمتر اتفاق افتاده است كه این رویداد بین‌المللی زمینه مناسبی برای تبادل تجربیات كشورهای مختلف در فناوری‌های جدید و كاربرد‌های بروز آنها را فراهم می‌آورد.

·         بزرگترین بازار فناوری منطقه

پیشرفت‌های فناوری ایران در سالیان اخیر و ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری و همچنین موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و ژئوپولیتیكی ایران، ظرفیت تبدیل شدن به هاب فناوری منطقه را در تمامی حوزه‌های فناوری ایجاد نموده است که این نمایشگاه در آینده‌ای نزدیك به بزرگترین فن‌بازار بین‌المللی جهت عرضه و تقاضای فناوری و ارایه آخرین نوآوری‌های دنیا در حوزه فناوری تبدیل خواهد شد.

·         شكل‌گیری تجارت و تعاملات اقتصادی حول فناوری

حمایت نمایشگاه از انعقاد قراردادهای انتقال فناوری و پشتیبانی از تجاری‌سازی آنها زمینه مساعدی برای شركت‌های فناور ایجاد می‌كند تا بتوانند با بهره‌گیری از برترین فناوری‌های روز دنیا، زنجیره تولیدات محصولات فناورانه خود را گسترش داده و با دسترسی بیشتر به بازارهای جهانی با تكیه بر فناوری‌های بروز، برای كشور تولید ثروت نمایند.

·         تبادل تجارب شركت‌های موفق در تجاری‌سازی و توسعه فناوری

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری با دعوت از پیشتازان و نخبگان حوزه فناوری از سراسر جهان، كانونی برای گردهما‌یی متخصصان، فناوران و مدیران شركت‌های فناور شده و با استفاده از ابزارهای مختلف (همایش، نشست‌تجاری، كنفرانس و ...) زمینه‌ای مناسب برای تبادل تجارب فیمابین متخصصان مهیا می‌كند.

·         تقویت مناسبات بین‌المللی و افزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری

نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری با دعوت از متقاضیان فناوری از سراسر جهان، زمینه را برای عرضه محصولات فناوری و تبادلات فناوری، فراهم نموده که گسترش مناسبات سیاسی و ظرفیتهای سیاسی را در بر خواهد داشت.

·         کمک به شکل گیری و گسترش اتحاد منطقه ای با استفاده از ظرفیت فناوری

نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری با جذب عرضه کنندگان و متقاضیان محصولات فناوری، ظرفیت ایجاد و گسترش اتحاد منطقه ای با فراهم سازی تامین نیازهای فناوری منطقه از خود منطقه را فراهم خواهد نمود.


دسته بندی محصولات نمایشگاه INOTEX تهران 2017:

·         فناوری رسانه

·         IT  و فناوری اطلاعات و ارتباطات

·         نفت، گاز و پتروشیمی

·         اتوماسیون صنعتی و سیستم های هوشمند

·         بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی

·         فناوری نانو

·         انرژی های نو و تجدید پذیر

·         هوافضا

 

 

 

سامانه پلاک 21 نیز همانند رویدادهای گذشته در این نمایشگاه حضور داشت تا ضمن بهره گیری از فرصت پیش آمده جهت معرفی خدمات خود به مشتریان هدف، با جدیدترین رویکردهای فضای استارتاپی آشنا شده و در راستای بهبود عملکرد و گسترش خدمات خود از این فضا استفاده نماید.


🏠 www.pelak21.com
☎️📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱
✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

سبا شکوری بازدید : 56 دوشنبه 01 خرداد 1396 نظرات (0)

آپارتمان نشینی، با توجه به نوع متفاوت زندگی در آن، زمینه ساز ایجاد اخلاق و حقوقی متفاوت از زندگی سنتی شده است. به همین دلیل، جلوه های اخلاقی مثبت و منفی متفاوتی در این نوع سکونت و همسایگی دیده می شود.

الف) جلوه های مثبت

1- انصاف

در زندگی آپارتمان نشینی، اصل انصاف است که می تواند ملاک درست معاشرت با همسایگان قرار گیرد؛ یعنی آنچه را دوست داریم در حق ما رعایت کنند، ما نیز در حق دیگران رعایت کنیم. این اصل، به برقراری ارتباط درست و رعایت کردن حقوق همسایگی، به ویژه در آپارتمان های مسکونی، کمک شایانی می کند. پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرماید:

آنچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز مپسند و آنچه را برای خود دوست داری، برای برادرت هم دوست بدار.[1]

با این ملاک، شخص آنچه را از دیگری انتظار دارد، خود به رعایت کردن آن پای بند است و همین مسئله، واکنش همسایه ها را در بردارد و آنها را در مسیر درست همنشینی هدایت می کند.

2- ایثار

مهمتر از انصاف، ایثار است؛ یعنی ترجیح دادن حقوق دیگران بر خود که موجب رسیدن به مرتبه های بلند انسانی می شود. این صفت، یکی از جلوه های عالی اخلاقی در زندگی آپارتمان نشینی است. تقدّم حقوق دیگران در این نوع زندگی، در همنشینی درست همسایگان بسیار مؤثر است. امام علی(ع) این صفت انسانی را برترین عبادت و بزر گترین سروری دانسته[2] و آن را نیکوترین نیکوکاری و بالاترین مرتبه ایمان برشمرده است.[3] نیز فرمود: «اوج مکارم اخلاق، ایثار است.»[4]

3- حفظ اسرار

یکی از اخلاق خوبی که در آپارتمان ها ضروری است، حفاظت اسرار همسایگان

است. در محیطهای آپارتمانی، گاه مشکلاتی در زمینه مسائل خانوادگی، اختلافهای خویشاوندی و حتی مشکلات اخلاقی که با راهنمایی و امر به معروف حل می شود، برای افراد پیش می آید. در این میان، همسایگانی که آبروی همسایه خود را در نظر نمی گیرند، با انتشار این اسرار به گرفتاریها دامن می زنند و زمینه ساز مشکلات فراوان دیگری در ساختمانهای مسکونی می شوند.

حفظ اسرار و آبروی مؤمن و مسلمان، از مسائلی است که دین بسیار بر آن تأکید می کند. از امام صادق(ع) در این زمینه نقل است:

هرکس درباره مؤمن، آنچه را دیده و گوشهایش شنیده است، بگوید، از کسانی است که خداوند عزوجل درباره آنان فرموده است: «و همانا بر کسانی که دوست دارند زشتی در میان مؤمنان آشکار شود، عذابی دردناک است.»[5] (نور: 19)

4- احسان و یاری

در زندگی آپارتمان نشینی، می توان مصداقهای فراوانی از احسان و یاری یافت. این نوع زندگی، محل رفع مشکلات و یاری متقابل همسایگان به یکدیگر است؛

کمک در ساخت و ساز، برگزاری مراسم، اسباب کشی، دادن وسایل مورد نیاز، حل مشکلات خانوادگی، رسیدگی به همسایگان ناتوان و نیازمند و بسیاری دیگر از کمکهای مادی و معنوی، از نمونه های احسان و نیکی به شمار می روند. در این زمینه، پیامبر اکرم(ص) فرمود: «بلندپایه ترین مردم در روز رستاخیز، کسی است که از همه بیشتر برای خیرخواهی خلق خدا گام برداشته است.»[6]

امام صادق(ع) نیز ارزش برآورده ساختن نیازهای مسلمانان را بسیار بالاتر و والاتر از طواف کعبه می داند.[7] جایگاه و اهمیت این صفت را در مورد همسایه، از این جمله های نورانی می توان دریافت.

5- عفو و گذشت و تحمل همسایه

گذشت از خطاهای همسایگان در پی آزاری که آنان رسانده اند، از اخلاق پسندیده ای است که در زندگی دسته جمعی، به ویژه آپارتمانها و مجتمعهای مسکونی، ضروری است. نوع زندگی در آپارتمانها شرایط بسیار حساسی دارد و به گونه ای است که خواه ناخواه مشکلاتی را برای همسایگان ایجاد می کند؛ سر و صداها، رفت و آمدها، میهمانی های دیر وقت و رعایت نکردن قوانین مکانهای عمومی، از این موارد است که همسایه خوب با اخلاق و منش درست می تواند ضمن خویشتن داری و تحمل آنها، آرامش را به خود و دیگران هدیه کند و از پاداش معنوی صبر و شکیبایی در این زمینه بهره مند شود. امام کاظم(ع) که الگوی صبر و شکیبایی است، در این زمینه می فرماید: «حسن همسایگی این نیست که آزار نرسانی، بلکه حسن همسایگی این است که در برابر آزار همسایه، شکیبا باشی.»[8]

در این نگاه، تحمل همسایه، شخص را به اوج مکارم اخلاق رهنمون می شود و زمینه را برای رسیدن به درجه های بلند معنوی شخص فراهم می کند. صبر و تحمل می تواند همسایه را به عنوان الگوی رفتاری و اخلاقی، حتی برای همسایه آزار و دیگر همسایگان معرفی کند.

6- عفت و خویشتن داری

عفت، حیا و خویشتن داری از نمونه های برجسته امور اخلاقی در محیطهای آپارتمانی و مجتمعهای مسکونی است. نوع سکونت در این محیطها، زمینه بیشتر ارتباط و معاشرت افراد را با یکدیگر فراهم می کند. گاه گزارش های ناگوار نیز از اهمیت این مسئله خبر می دهد. اگر اعضای ساکن در این مجتمع ها به خویشتن داری، عفت و حیا روی بیاورند و این ملکه های اخلاقی را در خود نهادینه کنند، اعتماد، آرامش و اطمینان خاطر را به خود و ساکنان هدیه خواهند کرد.

عفت و خویشتن داری، نه تنها در مسائل اخلاقی حاکم است، بلکه ملکه ای است که زلال بزرگواری را در وجود انسان می ریزد و او را به کمال و سعادت دنیا و آخرت رهنمون می شود. امام علی(ع)، عفت را سرآمد هر خوبی[9] و برترین جوان مردی[10] می داند و می فرماید: «عفت، نفس را در امان و آن را از پستی ها دور نگه می دارد.»[11]

پیامبر اکرم(ص)، ثمره عفت را خشنودی، فروتنی، بهره مندی، آسایش، تفقد، فروتنی، تذکر، تفکر، بخشندگی و سخاوت می داند.[12]

7- نمونه های دیگر

از دیگر نمونه های صفات و اخلاق خوب همسایه داری در محیط های آپارتمانی، برخورد شایسته، خوش اخلاقی، احترام دوجانبه، خوش گمانی، خیرخواهی، فروتنی و دیگر اخلاق شایسته و پسندیده ای است که محیط های آپارتمانی و مجتمع های مسکونی، بیشترین زمینه را برای کسب این فضیلت ها دارند.

ب) جلوه های منفی

در برابر جلوه های مثبت اخلاق همسایه داری در محیط های آپارتمانی، مصداق ها و جلوه های اخلاق ناپسند و نکوهیده همسایگان قرار دارد که از جمله آنها موارد زیر هستند: ستم و تجاوز در برابر انصاف؛ خودخواهی و خودمحوری در مقابل ایثار؛ اشاعه فحشا، تهمت و خیانت در مقابل حفظ اسرار؛ بی توجهی در مقابل احسان و یاری؛ انتقام و ستیزه جویی در مقابل گذشت و تحمل همسایه و در نهایت، بی عفتی و بی حیایی در مقابل عفت و حیا.

در این بخش به چند نمونه برجسته تر اشاره می کنیم:

1- تجسس و فال گوشی

ساکنان مجتمع های مسکونی از پی جویی بی مورد از حال همسایه و جست و جو کردن در کار و زندگی همسایگان، در زندگی های آپارتمان نشینی گله مند هستند.

فال گوش ایستادن، کنترل رفت و آمدها، پرس و جوی بی مورد، عیب جویی کردن و شایعه پراکنی، از آثار بدهمسایگی است.

در قرآن، آشکارا از این امر ناپسند نهی شده است و آیه «وَ لا تجَسّسُوا » به این مطلب اشاره می کند. رسول خدا(ص) نیز در این مورد فرمود: از گمان دوری کنید؛ زیرا گمان، دروغ ترین سخن است. به سخنان مردم گوش فرا ندارید و عیبشان را پی جویی نکنید.[13]

2- تجمل گرایی و چشم و هم چشمی

از دیگر آسیب های اخلاقی در محیط های آپارتمانی، چشم و هم چشمی است که مشکلاتی را برای ساکنان به وجود می آورد. گاه رفت و آمد در محیط های آپارتمانی و نشست و برخاست همسایگان، به رقابت های بیهوده و نادرست می انجامد و زمینه مصرف گرایی، آفتهای اقتصادی و تحمل هزینه های سنگین را برای آنها فراهم می آورد. از عوامل مهم و اثرگذار در این نوع اخلاق، فخرفروشی همسایگان به یکدیگر است که بسیار زشت و ناپسند است.

خداوند در قرآن از این صفت زشت اخلاقی هشدار می دهد و می فرماید: «إنّ الله لا یحِبُّ مَنْ کانَ مُخْتالاً فَخُورا.ً»[14] حضرت علی(ع) نیز در این زمینه فرموده است:

«دو چیز مردم را نابود کرده است: ترس از ناداری و فخرجویی.»[15]

3- خودمحوری و خودخواهی

خودخواهی ها و ترجیح دادن خواسته های خود بر جمع، از دیگر اخلاق ناپسند در محیط های آپارتمانی است. از آنجا که مجتمع های مسکونی شامل قسمت های مشترک و عمومی است، زیاده طلبی ها و خودخواهی های برخی ساکنان، زمینه ساز مشکلات فراوانی است. گذاشتن قفسه پرندگان در مکانهای عمومی، قرار دادن گلدان ها در راه پله ها، ایجاد سر و صداهای ناهنجار، آشغال ریختن در پار کینگ عمومی و در نهایت، زیر پاگذاشتن تعهدها و قانون های آپارتمان نشینی، از مصداق های این اخلاق نکوهیده است که در شکایت های همسایگان به چشم می خورد.

شخص خودخواه و خودپسند، نه تنها دیگران را آزار می دهد، بلکه زمینه گوشه نشینی خود را نیز فراهم می کند. امیر مؤمنان، علی(ع) در این باره می فرماید: «هیچ تنهایی ای، وحشت انگیزتر از خودپسندی نیست.»

سبا شکوری بازدید : 35 یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 نظرات (0)




همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، رویداد فین استارز 2017 با همکاری سازمان فرابورس رونمایی شد و استارتاپ های مالی تحت نظارت فرابورس در این نمایشگاه حضور داشتند .
فناوریهای مالی معادل y Financial technolog یا FinTech به شرکت هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش میکنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.
شرکتهای فعال در زمینه فناوری های مالی عموما استارتآپهایی هستند که تلاش دارند خودشان را در سیستمهای مالی جا بیندازند و شرکتهای سنتی را به چالش بکشند . زمینه های فعالیت بیشتر استارتاپ ها را بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی، آی تی، آی سی تی، پزشکی و مخابرات تشکیل داده بود و عمده استارتاپ ها در این حوزه ها فعالیت داشتند.

سامانه آنلاین پلاک 21 نیز در این راستا به عنوان استارتاپ برگزیده در این نمایشگاه شرکت نمود.




از نکات قابل ذکر این نمایشگاه بازدید افراد مهم در زمینه های بانکی، بورس، IT و ... بود که از میان آن ها حضور جناب آقای امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران شایان توجه بود.
مدیرعامل فرابورس ایران ضمن حضور در این نمایشگاه هدف از برگزاری دومین رویداد فیناستارز در بازار سرمایه را حمایت از استارتاپهای مالی از طریق سرمایهگذاری در آنها مطرح و تاکید کرد: نیابد از حوزه نوآوریهای مالی غافل شویم؛ چرا که لزوم به کارگیری جدیدترین تکنولوژیها در این حوزه بیش از پیش احساس میشود به گفته ایشان، استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط خلاق و نوآور می توانند بسیاری از بیماری ها را با طرح های نوآورانه خود ریشه کن کنند و اگر در این حوزه، تامین مالی خوبی صورت بگیرد، این نمونه ها به آسانی قابل تجاری شدن است .
نمایشگاه بورس، بانک و بیمه محلی مناسب برای اجتماع تمام نهادهای مالی و شرکت های بورسی است و امکان تعامل و ارتباط بیشتر میان شرکت های پذیرفته شده در بورس را مهیا می کند . مردم با برگزاری نمایشگاه هایی منظم، از آخرین رویدادها و دستاوردهای صنعت خود با خبر می شوند؛ بازارهای پولی و مالی نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند . برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند به محلی برای جذب مشتریان جدید توسط ارکان درگیر در بازار هدف و بانکها(، مکانی برای معرفی رخدادها و نوآوری های جدید بازار مالی، » بورس و بیمه « )کارگزاران در حوزه محلی برای برگزاری گردهمایی ها و مشورت های تخصصی، جایی برای عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص تبدیل شود .

اختتامیه:

همانند اغلب رویدادهای برگزار شده آیین اختتامیه با معرفی استارت آپ های برتر آغاز گردید که با اعلام نتایج ، نهایی، تیمهای استارتاپی مانیار، کوانت کن و داروک به ترتیب رتبههای اول تا سوم و جوایز نقدی میلیون تومانی را به دست آوردند
در آیین اختتامیه فیناستارز، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه طی چند سال اخیر اقدامات متعددی در حوزههای دانشبنیان انجام شده، گفت: فیناستارز 2017 با رویکردی متفاوتتر از فین استارز سال گذشته برگزار شد و از آنجا که با استقبال زیادی از سوی استارتاپها برای حضور در این رویداد بزرگ مواجه شدیم، بنا داریم دبیرخانه رویداد فیناستارز را به صورت دائمی فعال کنیم تا در فاصله زمانی رویداد امسال تا سال آینده و برگزاری فیناستارز 2017 اقدامات متعددی برای پرورش آن صورت گیردوی در خصوص هدف اصلی این گردهمایی بزرگ گفت: هدف ما در مجموعه فرابورس این است که بستری با
همکاری سازمان بورس ایجاد شود تا در طول سال این رویداد به صورت مجازی برگزار شده و سالی یکبار نیز به صورت واقعی در قالب این گردهمایی بزرگ شاهد حضور گروههای استارتاپی باشیم تا طراحان ایدههای نوآورانه برای معرفی طرحهای خود تا برگزاری رویداد فیناستارز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انتظار نکشند . وی تمایل خود را برای دریافت تمامی پیشنهادها در حوزه برگزاری رویداد فیناستارز در بخشهای مختلف ازجمله کارگاهها، پنلهای آموزشی، مسابقه استارتاپی، نحوه داوریها و ارائه های انجام شده اعلام و آماری از تعداد شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ حوزه مالی ارائه کرد: در سال جاری 70 تیم استارتاپی ثبت نام کرده و از میان آنها 50 استارتاپ که در حوزه بورس، بانک و بیمه ادعای طرحها نوآورانه داشتند در این نمایشگاه حضوریافتند .
وی گفت: همچنین در رویداد فیناستارز 2017 شاهد حضور 24 منتور و مربی بودیم که 20 تن از اینها مورد تایید قرار گرفتند و 18 مجموعه از میان 22 مجموعه سرمایهگذار نیز تاییدیه حضور دریافت کردند

فین استارز 2017 ابعاد گسترده تری داشت

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آیین اختتامیه فین استارز از رشد و توسعه فضای فناورانه در کشور سخن گفت و اظهار داشت: سال به سال فضای فناورانه در کشور توسعه مییابد و رویداد فین استارز 2017 نسبت به گذشته ابعاد گستردهتری داشت . دلیری از نگاه ویژهای که سازمان بورس و فرابورس ایران به حوزه فناوریهای نوین و ایدههای خلاقانه دارند قدردانی کرد و اختصاص یک سالن ویژه استارتاپها و رویداد فین استارز را یک نکته مثبت و حائز اهمیت برشمرد و افزود: اختصاص یک سالن به استارتاپها یک کار نوآورانه و استارتاپی بود که قطعا در ارتقا و برقراری ارتباط بین سرمایهگذاران و مخترعان اثرگذار است

وی با بیان اینکه بحث حمایت از حوزههای دانشبنیان و فناوریهای نوین چند سالی است در حال رشد و توسعه در کشور است، افزود: خوشبختانه شرایط و بستری برای فعالیتهای نوآورانه ایجاد شده که این بسترفضای متفاوتی را در سایر نهادهای دولتی نیز برای ورود به این حوزه به وجود آورده است
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 شتابدهنده در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعدادحدود 20 تا 30 شتابدهنده فعال و قدرتمند در کشور فعال هستند که حضور آنها منجر به فعالیتی میشود که میتواند در تولید و اقتصاد ما اثرگذار باشد .

دولت چتر حمایت از حوزه دانشبنیان ایجاد کند

به گفته دلیری، دولت بایستی چتر حمایتی خود را برای ورود به حوزه دانشبنیان ایجاد کند تا امکان توسعه و سرمایه گذاری در آن ایجاد شود . وی ظهور و فعالیت تعداد زیادی طرح استارتاپی، شتابدهندهها و صندوقهای سرمایهگذاری را عامل اصلی احساس نیازی دانست که در کشور به طرحهای نوآورانه ایجاد شده است . دلیری همچنین در خصوص کیفیت طرحهای ارائه شده توسط گروههای استارتاپی در نمایشگاه امسال گفت:
این طرحها از ویژگیهای خاصی برخوردار بودند و حضور آنها میتواند تحولی در حوزه فناوریهای نوین به همراه داشته باشد . وی در بخش دیگری از احساس مسئولیت در مقابل استارتاپها و نوآوران این حوزه سخن گفت و اظهار داشت:
با احساس مسئولیتی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، پشتیبان استارتاپها خواهیم بود و به کسی اجازه نمیدهیم طرحهای نوآوران و مخترعان را متوقف کند . دلیری در خاتمه سخنان خود از تدوین نظام مالی جدیدی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و تاکید کرد: این برنامه برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده تا با مصوبه دولت و ابلاغ و اجرای دستورالعملهای آن، چتر حمایتی کاملی در این نظام مالی داشته باشیم . به گفته دلیری به ثمر نشستن این اقدامات فعالیت استارتاپها را میطلبد تا اقتصاد کشور را متحول کنند.

در پایان عکس دسته جمعی حاضران در این رویداد حسن ختام 2 روز تلاش بی وقفه در نمایشگاه بود.

🏠 www.pelak21.com
☎️📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱
✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

سبا شکوری بازدید : 67 یکشنبه 08 اسفند 1395 نظرات (0)

❓سوال:
آیا اگر مالکی از آپارتمانش هیچ استفاده ای نکند ، باز ملزم به پرداخت هزینه های مشترک یا شارژ ساختمان است؟
🏣این پرسش از آن دست پرسش هایی است که خبر از یک معضل می دهد و آن هم تکلیف واحد های خالی از سکنه است که #مالکان آن زیربار پرداخت #شارژ_ماهانه نمی رود.

از نظر قانونی اما این توجیه پذیرفته نیست و طبق موضوع ذیل ماده 4 قانون تملک آپارتمان ها: " پرداخت هزینه های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است." در این میان اما مالکانی که ملزم به این پرداخت هستند نیز این ادعا را دارند که به چه علت باید هزینه های استفاده دیگران را پرداخت کنند، به ویژه اینکه هزینه شارژ در بعضی ساختمان ها غیر از اندوخته #ساختمان و هزینه نگهداری از بنا و هزینه #آسانسور و سرایداری شامل بعضی از هزینه های مصرفی مثل گاز و آب نیز می شود. در این موارد اما راهکار عرفی این است که با طرح موضوع و تصویب آن در مجمع عمومی می توان مالکان آپارتمان های خالی از سکنه را از پرداخت بخشی از هزینه های مشترک معاف کرد. به این ترتیب در قراردادی که به تصویب اکثر مالکان رسیده باشد ، می توان هزینه های مصرفی مشترک را برای آپارتمان هایی که به طور کلی خالی از سکنه هستند و حتی هیچ ورود و خروجی نیز به آنها صورت نمی گیرد در نظر نگرفت.
🏠 www.pelak21.com
☎️📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱
✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

سبا شکوری بازدید : 69 یکشنبه 01 اسفند 1395 نظرات (0)

🏡به منظور برقراری عدالت و رضایت تمامی #ساکنین هر #مجتمع_مسکونی ، اداری و تجاری حالت هایی برای محاسبه #شارژ ماهانه در نظر گرفته می شود. انتخاب نحوه محاسبه شارژ در #هیئت_مدیره هر مجتمع مطرح و یکی از این حالات و یا ترکیبی از آنها انتخاب می شود. در تنظیم فرمول شارژ گزینه های مختلفی مانند متراز، طبقه، تعداد نفرات و ... دخالت دارند. شارژ نهایی میتواند بر اساس یکی از این گزینه ها و یا ترکیبی از آنها محاسبه شود. در ادامه به نحوه محاسبه شارژ بر اساس معیار های مختلف می پردازیم.

✅ شارژ ثابت
در این نوع برای تمامی واحد ها مبلغی ثابت به عنوان #شارژ ثابت که برای تمامی #ساکنین یکسان است به صورت ماهانه در نظر گرفته می شود.
✅ شارژ بر اساس #متراژ
هر واحد بر اساس متراژ واحد خود، مبلغی را به عنوان شارژ به صورت ماهانه پرداخت می کنند.
✅ شارژ بر اساس #نفرات
این نوع براساس تعداد ساکنین هر واحد محاسبه می شود.
✅ شارژ بر اساس نفر و  متراژ
در این نوع شارژ واحد ها، بر اساس متراژ و تعداد #ساکنین هر واحد، مبلغی را به عنوان شارژ خود به صورت ماهانه پرداخت می کنند.
✅ شارژ بر اساس شارژ ثابت و  متراژ
در این نوع شارژ واحد ها بر اساس شارژ ثابت و متراژ واحد، مبلغی را به عنوان شارژ خود به صورت ماهانه پرداخت می کنند.
✅ شارژ بر اساس شارژ ثابت و نفرات
در این نوع شارژ واحد ها بر اساس شارژ ثابت و تعداد ساکنین هر واحد، مبلغی را به عنوان شارژ خود را به صورت ماهانه پرداخت می کنند.
✅ شارژ بر اساس شارژ ثابت، تعداد نفر و متراژ
این نوع شارژ ترکیبی از شارژ ثابت، شارژ #نفر و  متراژهر واحد است.
به طور مثال به ازای هزینه تعمیر و نگه داری #آسانسور مبلغی به هر طبقه اختصاص داده شود .

 🏠 www.pelak21.com
☎️📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱
✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

سبا شکوری بازدید : 45 شنبه 23 بهمن 1395 نظرات (0)

 ✅ کاندیداهای نهمین جشنواره وب و موبایل ایران امروز اعلام شدند.
📝 در نهمین دوره از جشنواره وب و موبایل ایران بیش از 250 هزار رای ثبت گردید كه کاندیداهای وبسایت ها و نرم افزارهای موبایل در شاخه های کسب و کار ، خدمات آنلاین،شخصی و شرکتی ، اطلاع رسانی و محتوا و نرم افزارها ،مشخص شد.
سامانه #پلاك٢١ از میان نزدیک به 4000  وبسايت و 1000 نرم افزار موبایل به عنوان یکی از وب سایت های برگزیده در بخش نيازمندي هاي تخصصي انتخاب گرديد.

🙏🙏🙏تیم #پلاك۲۱ اين موفقيت را به شما همراهان هميشگي تبريك عرض مي نمايد.
🏠 www.pelak21.com
☎️📞 ۰۲۱-۴۲۰۸۴۳۲۱
✉️ info@pelak21.com
👉 telegram.me/pelak21official

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 718
  • بازدید کلی : 7,679